Placeringsort: Norrköping – Resor till Östersund förekommer
Avtalsperiod: Snarast 12 månader framåt med option på förlängning på 24 månader
Omfattning: 100%
Uppdragsbeskrivning
Uppdraget som teknisk projektledare innebär primärt att leda
den tekniska anslutningen av kundmyndigheter till Statens
servicecenters tjänsteleveranser (t.ex. integration mot lön- och
ekonomisystem samt gentemot externa systemleverantörer).
Konsulten ingår i ett team bestående av
anslutningsprojektledare, systemadministratör och
2022-02-11 16:45 Statens servicecenter Leverantörsportal
https://upphandling.statenssc.se/Notice/Request/CriteriaIndex.aspx?ProcurementId=58876 3/17
verksamhetsspecialist med ansvar för att ansluta nya
kundmyndigheter enligt Statens servicecenters fastslagna
anslutningsprocess.
I arbetet ingår att tillsammans med anslutningsprojektledaren
utarbeta tidsplaner, bemanna projektet med teknisk kompetens,
ta beslut och följa upp tekniska frågor i projektet med fokus på
de integrationer ligger inom de olika tjänsterna. Ofta deltar den
tekniska projektledaren i 2-6 parallella projekt. Om utrymme
finns kan mindre tilläggsuppdrag av teknisk karaktär
förekomma.
Ska-krav (Obligatoriska krav)
- Akademisk examen eller annan för uppdraget relevant
utbildning/erfarenhet. - Konsulten ska ha minst 5 års erfarenhet av teknisk
projektledning. - Konsulten ska ha minst 3 års erfarenhet av etablerade
projektstyrningsmetodiker, t.ex PPS eller Pejl. - Personliga egenskaper se bilaga
Mervärdeskrav
- Offererad konsult bör ha erfarenhet av att arbeta i
projektstyrningsverktyget Antura. - Offererad konsult bör ha erfarenhet av att etablera/anpassa
metodstöd vid ”anslutningsprojekt”
Krav på anbud
- CV
- Ange pris
- Redovisa krav med hänvisning till uppdrag/tidsperiod
Ansökan
Ansökan skickas senast 2022-02-20 här (OBS. Använd Referens CON-0002375 i ämne)