Placeringsort: Borlänge, Örebro, Göteborg eller Stockholm
Avtalsperiod: 2022-01-17 till 2022-12-13 med option på förlängning på 6+6 mån till 2023-12-13
Omfattning: 100% (med möjlighet att fördela på 2 resurser)
Uppdragsbeskrivning
Förvaltningen av Remedyplattformar hanterar, i dagsläget, två instanser av Remedy för ärendehantering inom IKT. Den ena av instanserna nyttjas inom incidenthantering, problemhantering och ändringshantering för samtliga IT-lösningar inom Trafikverket. Den andra instansen nyttjas på liknande sätt för Trafikverkets telekom-miljö. Aktiviteter för båda dessa instanser hanteras i en gemensam aktivitetslista, där förvaltningsmedlemmarna bidrar både med aktiviteter och prioritering av dessa.
– Systemutveckling av beslutade utvecklingsaktiviteter i samråd med förvaltningsgruppen för komponenterna Remedy Ärling och Remedy ITSM.
– Fel i förvaltningsobjektets verksamhetsstöd och IT-system hanteras genom att rättning är prioriterad, testad och införd enligt Trafikverkets rutin för ändringshantering.
– Underhåll av system- och driftdokumentation.
– Felsökning och problemhantering.
– Aktiv dialog med verksamheten för att fånga behov och förutsättningar.
– Utbildning av användare vid större förändringar.
Arbetsuppgifterna kan komma att förändras något under tiden, om uppdragsläget på avdelningen förändras.
Ska-krav (Obligatoriska krav)
- Konsulterna skall ha minst 9 års erfarenhet av Systemutveckling och anpassningar
i Remedy ARS. - Konsulterna skall ha dokumenterad erfarenhet av felsökning i Remedy ARS.
- Konsulterna skall ha 5 års erfarenhet av Microsoft SQL.
- Konsulterna skall ha minst 4 års erfarenhet av Windows Server 2012 eller senare.
- Konsulterna skall ha minst 5 års dokumenterad erfarenhet av Remedy-ITSM-applikationerna.
- Konsulten språk är svenska.
Krav på anbud
- CV
- Redovisa krav med hänvisning till uppdrag
- Ange ett referensuppdrag som utförts senaste 2 åren – minst 800 timmar.
Ansökan
Ansökan skickas senast 2022-01-11 här (OBS. Använd Referens CON-0002302 i ämne)