Produktägare – Arbetsförmedlingen

Sista ansökningsdag 2023-01-17

Placeringsort: Stockholm
Avtalsperiod: 2023-01-23 till 2024-01-22 med option på 12 månader
Omfattning: 100%

Uppdragsbeskrivning

Arbetsförmedlingen saknar tillräckliga resurser för att kunna driva arbetet för att nå målbilden för den digitala infrastrukturen för fristående aktörer, bygga förmedlingsinsatsen och vidareutvecklad matchningstjänst och därmed addera denna del och ha en första version på plats Q2 2023.
Sektionen Strategi Meet FA har behov att upphandla konsultstöd av en Produktägare. Ändamålet är att tillföra sektionen och enheten Fristående aktörer med resurser för att kunna driva arbetet med produkten MEET FA och förbättringar i generisk funktionalitet samt den digitala infrastrukturen för fristående aktörerna.

• Ansvar för att driva och samordna teamets leveranser samt möta våra kunders förväntningar såväl kortsiktigt som långsiktigt och nå affärens mål.
• Utifrån produktens vision, myndighetens mål och användarnas behov skapa en tydlig och prioriterad backlog för de aktiviteter som ska genomföras för att nå bästa möjliga effekt. Se till att utvecklingsteamet känner till backlogens innehåll och prioriteringar, vad som ska göras och när.
• Säkerställa förberedande arbete för kommande programinkrement utifrån övergripande roadmap, samt ansvara för att följa upp och kommunicera status och resultat till relevanta intressenter.
• Vägleda utvecklingsteamet mot måldriven utveckling och applikationsdrift med kontinuerliga snabba och skarpa leveranser utifrån ett effekt-, kostnads-, tids- och användarperspektiv.

Ska-krav (Obligatoriska krav)

  • Kompetensnivå 3
  • Minst 3 års erfarenhet i rollen som agil produktägare eller arbetat operativt med agil produktutveckling.
  • Erfarenhet av att självständigt driva utvecklings- och förändringsarbete utifrån olika intressenters behov och omsätta dessa i en strukturerad och prioriterad backlog
  • Är van att driva kund- och datadriven utveckling
  • Erfarenhet av agila arbetssätt (Scrum, Jira)

Mervärdeskrav

  • Tidigare erfarenhet att sköta uppföljning av tid, kostnad och progress för produkt/helheten
  • Är van att bygga Business case
  • Akademisk utbildning eller motsvarande, gärna inom systemvetenskap
  • Erfarenhet av ärende- och beslutsplattformar, gärna PEGA
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med metoder och verktyg för en mer användarfokuserad produktutveckling
  • Har mycket goda kunskaper om modern digital utvecklig och kan följa vedertagna standard och Best practices
  • Varit delaktig i verksamhetsutveckling i offentlig förvaltning.

Krav på anbud

  • Motivering för vart krav i egen bilaga
  • CV
  • Pris

Ansökan

Ansökan skickas senast 2023-01-17 här (OBS. Använd Referens CON-0002737 i ämne)

Kontaktperson

Johan Rundqvist
Johan Rundqvist
Ramavtal och partners
johan.rundqvist[a]magello.se
073 370 95 19

Aktuella avrop