Placeringsort: Stockholm
Avtalsperiod: Asap till 2022-12-31 med option på förlängning med 24 mån
Omfattning: 100%
Uppdragsbeskrivning
Folkhälsomyndigheten söker en erfaren uppdragsledare i rollen som supporttekniker/agent för
uppdrag till funktionen för it-support som är etablerad på två orter, Solna och Östersund. It-supporten
hanterar förutom användarstöd, bland annat utrustning för it-arbetsplats, mobiltelefoner,
kontohantering, teknik i konferensrum och licensadministration.
Uppdraget innebär att i rollen som supporttekniker/agent ingå i teamet för it-support men kan även
komma att utvidgas till att inbegripa andra lämpliga uppdrag inom it-området, såsom utredningar och
analyser. Vi ser att rollen kräver bred teknisk kunskap, god förståelse för struktur och livscykelhantering inom
området.
Ska-krav (Obligatoriska krav)
• Minst års 5 erfarenhet av att ge kvalificerad användarsupport inom en it-support
• Mycket god erfarenhet av att arbeta i förändring
• Mycket god förmåga i svenska språket, tal och skrift.
Mervärdeskrav
- Erfarenhet av att kravställa nya funktioner/moduler i it-ärendehanteringssystem.
- Erfarenhet av arbete i Efecte ITSM.
- Erfarenhet av leverantörsstyrning inom it-support området.
Krav på anbud
- CV
- Kravmatchning kopplat till uppdrag/tidsperiod
- Ange tre referensuppdrag. Uppdragen ska ha omfattat minst 800 timmar och ska ha utförts under de senaste tre åren. Se 1.9 i bifogad fil
Ansökan
Ansökan skickas senast 2022-05-08 här (OBS. Använd Referens CON-0002470 i ämne)