Uppdragsledare/supporttekniker till it-support – Folkhälsomyndigheten

Sista ansökningsdag 2022-05-08

Placeringsort: Stockholm
Avtalsperiod: Asap till 2022-12-31 med option på förlängning med 24 mån
Omfattning: 100%

Uppdragsbeskrivning

Folkhälsomyndigheten söker en erfaren uppdragsledare i rollen som supporttekniker/agent för
uppdrag till funktionen för it-support som är etablerad på två orter, Solna och Östersund. It-supporten
hanterar förutom användarstöd, bland annat utrustning för it-arbetsplats, mobiltelefoner,
kontohantering, teknik i konferensrum och licensadministration.
Uppdraget innebär att i rollen som supporttekniker/agent ingå i teamet för it-support men kan även
komma att utvidgas till att inbegripa andra lämpliga uppdrag inom it-området, såsom utredningar och
analyser. Vi ser att rollen kräver bred teknisk kunskap, god förståelse för struktur och livscykelhantering inom
området.

Ska-krav (Obligatoriska krav)

• Minst 5 års erfarenhet av arbete i linje med incident-och problem management-processer (ITIL)
• Minst års 5 erfarenhet av att ge kvalificerad användarsupport inom en it-support
• Mycket god erfarenhet av att arbeta i förändring
• Mycket god förmåga i svenska språket, tal och skrift.

Mervärdeskrav

  • Erfarenhet av att kravställa nya funktioner/moduler i it-ärendehanteringssystem.
  • Erfarenhet av arbete i Efecte ITSM.
  • Erfarenhet av leverantörsstyrning inom it-support området.

Krav på anbud

  • CV
  • Kravmatchning kopplat till uppdrag/tidsperiod
  • Ange tre referensuppdrag. Uppdragen ska ha omfattat minst 800 timmar och ska ha utförts under de senaste tre åren. Se 1.9 i bifogad fil

Ansökan

Ansökan skickas senast 2022-05-08 här (OBS. Använd Referens CON-0002470 i ämne)

 

Kontaktperson

Milad Amjad
Milad Amjad
Business Developer
milad.amjad[a]magello.se
073 370 95 27

Aktuella avrop